Dat wil niet zeggen dat we niet lekker eten hoor. We maken hier op de camping de lekkerste dingen. Uit eten hebben we een keer gedaan als lunch onderweg. Stokbrood hebben we nog niet gekocht!
Jos
[/quote]
... geen stokbrood..en dat in Frankrijk, shame on you
janneke schreef: ↑di 21 jun 2022, 09:16
Dat wil niet zeggen dat we niet lekker eten hoor. We maken hier op de camping de lekkerste dingen. Uit eten hebben we een keer gedaan als lunch onderweg. Stokbrood hebben we nog niet gekocht!
Jos
[/quote]
Ik sluit me aan bij Janneke : zo lekker. Die wandeling smorgens naar de bakker is zo fijn
janneke schreef: ↑di 21 jun 2022, 09:16
Jos
Ik sluit me aan bij Janneke : zo lekker. Die wandeling smorgens naar de bakker is zo fijn
[/quote]
We eten helemaal geen brood, rijst of pasta. De boulangers hier zijn al lang vertrooken en vervangen door een soort feboautomaat.
Jos schreef: ↑di 21 jun 2022, 10:54
We eten helemaal geen brood, rijst of pasta. De boulangers hier zijn al lang vertrokken en vervangen door een soort febo-automaat.
We eten helemaal geen brood, rijst of pasta. De boulangers hier zijn al lang vertrokken en vervangen door een soort febo-automaat.
Zie je ook in Belgie. Broodautomaten.
...nog nooit een brood gekocht van een broodautomaat, ook al staat België er vol van
Vanavond eten wij, Broccolipuree met witlofrolletjes in gerookte zalm
Zie je ook in Belgie. Broodautomaten.
...nog nooit een brood gekocht van een broodautomaat, ook al staat België er vol van
Niet alle broodautomaten worden gevuld met industriële broden.
Onze "warme" bakker heeft ook een broodautomaat staan die gevuld worden met dezelfde broden die je in de bakkerij kan kopen.
Gemakkelijk als je na sluitingstijd beseft dat er geen brood meer is voor de volgende dag
Niet alle broodautomaten worden gevuld met industriële broden.
Onze "warme" bakker heeft ook een broodautomaat staan die gevuld worden met dezelfde broden die je in de bakkerij kan kopen.
Gemakkelijk als je na sluitingstijd beseft dat er geen brood meer is voor de volgende dag
...voor werkende mensen wel ideaal, wij hebben de luxe om te wachten tot de bakkerij terug open gaat
Nu de tuin massaal groente produceert is tijd om leuk te experimenteren.
Ik maakte een pannekoekje van courgettes op zich niet moeilijk.
Je raspt een of 2 courgettes. Meng met een beetje zeezout en plaats ze in vergiet. Laat staan gedurende 15 minuten. Wrijf het vocht eruit bijv in een theedoek. Dit is belangrijk. Meng met paar eierdooiers, amandelmeel, Parmezaanse kaas, kruid naar wens bijv majoraan.
Neem een vel bakpapier of bakmede en maak daarop rondjes van 10-12 cm met het mengsel en gaar ze 13 minuten in de oven. Haal eruit en draai ze om en weer terug in de oven.
De pannenkoekjes kun je rijker maken met bijv Mozzarella en pesto. Dan nog even terug in de oven.
Zalmsalade met toastjes. Véél te warm om te koken.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes. Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
gazpacho (ik bij de AH vraag aan de mevrouw bij de melkafdeling weet u waar de gazpacho staat? Zij roeptoetert door de winkel weet een van jullie waar de carpaccio staat? . Hmmmmm dat zoek ik niet. Ik zeg koude soep, ze kijkt mee aan heel meewarig , moet je dat dan warm maken? Nee. Maar het stond uiteindelijk vooraan in de winkel.
Vandaag iets simpels: wat vegetarisch spul dat over was van de reis naar Frankrijk, een ui en een pot Mexicaanse bonenmix.
Geen culinair hoogstandje, maar het vult......
GJ57 schreef: ↑zo 14 aug 2022, 20:35
gazpacho (ik bij de AH vraag aan de mevrouw bij de melkafdeling weet u waar de gazpacho staat? Zij roeptoetert door de winkel weet een van jullie waar de carpaccio staat? . Hmmmmm dat zoek ik niet. Ik zeg koude soep, ze kijkt mee aan heel meewarig , moet je dat dan warm maken? Nee. Maar het stond uiteindelijk vooraan in de winkel.
GJ die maak je toch zelf! het is heel eenvoudig en kun je veel beter de smaak regelen.
\Wel een idee.
De kas levert veel tomaten ga het weer eens proberen
Jos
De lunch was een als ster gesneden tomaat met een bol geitenkaas vermengd met basilicum en wat olie. Daarbij wat pijnboompitjes. vanavond zien we wel als we boodschappen gaan doen. Net wel spruitjes van de volkstuin gehaald.
Gisteren Linzensoep, gevulde champignons en chocolade pudding. Alles van scratch. Vandaag Wiederschnitzel met aardappelpuree en boontjes. Morgen Braadlapjes met Wittebonen in tomatensaus