Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Frivooltje
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Frivooltje »

Koenraad schreef: do 10 apr 2025, 00:06 Pushen hoeft niet, maar je kan het natuurlijk wel "warm" houden door de verwarming op 30 graden te zetten :lol: :D

Nee hoor, fijne dag met je bezoek!
Hahaha, dat zal niet lang duren dan met deze gasprijzen.

Dank je maar helaas, viel tegen. Afgelopen dagen zouden er 3 á 4 mensen op bezoek komen en allemaal hebben ze om één of andere reden afgebeld. :( Wordt wel ingehaald hoor maar toch.

Dacht vandaag lekker in de zon te kunnen staan op mijn balkon maar vond het maar frisjes.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
kevinnec20
Zeer actief lid

Bericht door kevinnec20 »

Was vanmiddag op het strand

Was alleen ziu het leuk vinden om met iemand samen te gaan
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Frivooltje schreef: wo 09 apr 2025, 20:40
anakin schreef: di 08 apr 2025, 21:22 Vandaag bij een vriend van me de plavuizen van de vloer gesloopt met een kangoo.
Kangoo? Ik kan mij daar alleen een auto bij voorstellen maar dat zal het wel niet zijn.

Vandaag helaas de hele dag alleen geweest. 1 was ziek en de ander kon niet komen. Helaas maar wordt ingehaald.
Sloophamer, slaghamer, beitelhamer, breekhamer....., deze benamingen worden er ook voor gebruikt. Hoe dan ook, het blijft een behoorlijke klus... :mrgreen:
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Gisteren om 08:00 vertrokken naar de Goenalnade. Schoonzus met caravan en ik met haar fiets. Was al lekker weer toen we aankwamen. kleren uit en haar caravan geïnstalleerd voor dit seizoen. een 14:00 stond de boel en zijn we naar de opening van het seizoen gegaan. Bomvol terras met een heerlijk warme zon.
Draana even boodschappen gedaan en hebben nog fraaie Drentse asperges gegeten. Tevens ook zeer fraaie aardbeien. Heelrijk van smaak en geen suiker of slagroom nodig. Daarna ging ik terug naar huis.

De opening was wel wat somber omdat iedereen beseft dat dit seizoen de laatste keer is dat het nautisch kamperen daar verdwjnt. In juni is de overdracht.

Veel zijn ouderen en die kunnen waarschijnlijk de verplaatsing naar eenader terrein niet aan. En wat er staat is ook wel veel oud spul. Dat wordt nog een klus.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Jos schreef: zo 13 apr 2025, 11:48 De opening was wel wat somber omdat iedereen beseft dat dit seizoen de laatste keer is dat het nautisch kamperen daar verdwjnt. In juni is de overdracht.
Kamperen op de boot? ;)
Eriks
Zeer actief lid

Bericht door Eriks »

Jos schreef: zo 13 apr 2025, 11:48 Gisteren om 08:00 vertrokken naar de Goenalnade. Schoonzus met caravan en ik met haar fiets.
Ik denk..wat is dat de Goenalnade.?
Gelukkig hielp Google mij met de zoekterm naturistencamping Drenthe al een stuk verder.

Jammer dat dit terrein verloren gaat en dat men verwacht dat een textiel camping meer oplevert
Mauricekuh
Zeer actief lid

Bericht door Mauricekuh »

Vandaag voor de eerste dag van het seizoen bloot in de tuin geweest!
Heerlijk weer om de zon op je huid te voelen!
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Vandaag weer bloot rond het huis aan het rommelen geweest, ik ben tegenwoordig alle dagen in en om het huis aan het rommelen want sinds 4 april ben ik "rentenier" oftewel met pensioen. Ik heb een prachtig afscheid gehad, de collega's hadden een spandoek voor op de truck gemaakt en ballonnen aan de spiegels enzo daar heb ik de hele dag mee rondgereden (er werd heel veel naar mij geknipperd en getoetert en gezwaaid) en toen ik rond 17.00 aan de kwam stonden er een aantal vrachtwagens in slagorde op mij te wachten met de zwaailampen en feestverlichting aan. Ik was net goed en wel binnen toen Gea ook kwam en even later nog een aantal collega's en als klap op de vuurpijl de kinderen en kleinkinderen. Omdat ik daags daarvoor jarig was had Gea een traktatie meegebracht voor iedereen en na even te hebben gezeten ben ik met 12 van de 15 trucks met heel veel kabaal naar huis gebracht alwaar ik aan Gea werd "overhandigd". Alles met alles een prachtige dag die mij nog lang zal heugen
[url]https://1drv.ms/v/c/99767902c384e423/EZ ... iwDouu[url]
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Leuk Poppe. Mooi afscheid en symbolisch overdracht aan Gea ook mooi.

Geniet van je pensioen.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Mauricekuh
Zeer actief lid

PoppeSchuitema schreef: zo 20 apr 2025, 20:16 Vandaag weer bloot rond het huis aan het rommelen geweest, ik ben tegenwoordig alle dagen in en om het huis aan het rommelen want sinds 4 april ben ik "rentenier" oftewel met pensioen. Ik heb een prachtig afscheid gehad, de collega's hadden een spandoek voor op de truck gemaakt en ballonnen aan de spiegels enzo daar heb ik de hele dag mee rondgereden (er werd heel veel naar mij geknipperd en getoetert en gezwaaid) en toen ik rond 17.00 aan de kwam stonden er een aantal vrachtwagens in slagorde op mij te wachten met de zwaailampen en feestverlichting aan. Ik was net goed en wel binnen toen Gea ook kwam en even later nog een aantal collega's en als klap op de vuurpijl de kinderen en kleinkinderen. Omdat ik daags daarvoor jarig was had Gea een traktatie meegebracht voor iedereen en na even te hebben gezeten ben ik met 12 van de 15 trucks met heel veel kabaal naar huis gebracht alwaar ik aan Gea werd "overhandigd". Alles met alles een prachtige dag die mij nog lang zal heugen
Wat leuk dat je zo'n afscheid hebt gehad en gaaf om zo naar je huis gebracht te worden!
Je gaat wel in een fijne tijd van het jaar genieten van je pensioen!
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Wow, Poppe, wat een afscheid! Je collega's weten hoe dat moet. Prachtig. En nu thuis lekker aan rommelen in je eigen tempo. Geniet ervan!
Genieten in mijn blootste blootje! :D
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

Hey Poppe,

Gefeliciteerd met jouw pensioen, tof dat de collegae hun waardering zo lieten zien.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

PoppeSchuitema schreef: zo 20 apr 2025, 20:16 Vandaag weer bloot rond het huis aan het rommelen geweest, ik ben tegenwoordig alle dagen in en om het huis aan het rommelen want sinds 4 april ben ik "rentenier" oftewel met pensioen. Ik heb een prachtig afscheid gehad, de collega's hadden een spandoek voor op de truck gemaakt en ballonnen aan de spiegels enzo daar heb ik de hele dag mee rondgereden (er werd heel veel naar mij geknipperd en getoetert en gezwaaid) en toen ik rond 17.00 aan de kwam stonden er een aantal vrachtwagens in slagorde op mij te wachten met de zwaailampen en feestverlichting aan. Ik was net goed en wel binnen toen Gea ook kwam en even later nog een aantal collega's en als klap op de vuurpijl de kinderen en kleinkinderen. Omdat ik daags daarvoor jarig was had Gea een traktatie meegebracht voor iedereen en na even te hebben gezeten ben ik met 12 van de 15 trucks met heel veel kabaal naar huis gebracht alwaar ik aan Gea werd "overhandigd". Alles met alles een prachtige dag die mij nog lang zal heugen
Geniet ervan , t is je gegund. (leuk filmpje afscheid nemen is belangrijk)
PoppeSchuitema
Super actief lid

Zopas mijn halfjaarlijkse controle van de longfunctie gehad, volgens de longarts de beste uitslagen tot nu toe. Was de capaciteit van de longen in april 2023 91% nu was het 104% en de zuurstof opname iets beter dan toen dus stabiel. De arts was zeer tevreden en zei dat de longfybrose zeker niet erger is geworden dit alles stemt hoopvol en bewijst dat de inzet van essentiële oliën bij mij werkt
Mauricekuh
Zeer actief lid

PoppeSchuitema schreef: do 24 apr 2025, 14:42 Zopas mijn halfjaarlijkse controle van de longfunctie gehad, volgens de longarts de beste uitslagen tot nu toe. Was de capaciteit van de longen in april 2023 91% nu was het 104% en de zuurstof opname iets beter dan toen dus stabiel. De arts was zeer tevreden en zei dat de longfybrose zeker niet erger is geworden dit alles stemt hoopvol en bewijst dat de inzet van essentiële oliën bij mij werkt
Dat is goed nieuws! Een mooie opsteker nu je met pensioen bent!
Frivooltje
Super actief lid

Goed nieuws, houden zo!!

Gisteren de afwas gedaan. Daarna wilde ik gaan zitten, schoot de kramp in mijn rug. Had eigenlijk gehoopt daarvan een beetje verlost te zijn. Niet dus. Diclofenac to the rescue.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Frivooltje schreef: do 24 apr 2025, 15:25 Goed nieuws, houden zo!!

Gisteren de afwas gedaan. Daarna wilde ik gaan zitten, schoot de kramp in mijn rug. Had eigenlijk gehoopt daarvan een beetje verlost te zijn. Niet dus. Diclofenac to the rescue.
Als ik zoiets heb smeer ik de pijnlijke plekken in met Deep Blue (doTerra) (niet goedkoop maar wel heel goed werkend en 100% natuurlijk) en eigenlijk ben ik dan de volgende dag van het ongemak af
WoutervW
Zeer actief lid

Bericht door WoutervW »

Frivooltje schreef: do 24 apr 2025, 15:25 Goed nieuws, houden zo!!

Balen! Ik heb ook al 1,5 week rugpijn na een dag verkeerd (te lang te veel gebogen) zitten achter de laptop. Veel in beweging blijven, staan en zitten afwisselen, veel meer kun je er eigenlijk niet tegen doen.
Frivooltje
Super actief lid

PoppeSchuitema schreef: do 24 apr 2025, 19:01 Als ik zoiets heb smeer ik de pijnlijke plekken in met Deep Blue (doTerra) (niet goedkoop maar wel heel goed werkend en 100% natuurlijk) en eigenlijk ben ik dan de volgende dag van het ongemak af
Bedankt voor de tip.

Oef, net even gekeken en gezien die prijzen zal ik pijn blijven lijden.
WoutervW schreef: do 24 apr 2025, 20:17 Balen! Ik heb ook al 1,5 week rugpijn na een dag verkeerd (te lang te veel gebogen) zitten achter de laptop. Veel in beweging blijven, staan en zitten afwisselen, veel meer kun je er eigenlijk niet tegen doen.
Correct, sterkte!!
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Een fikse wandelronde door de stad waarbij ook de kleedjesmarkt bezocht. Kwamen dochter / man en kleinzoons tegen. (niet onverwacht dat niet) en dat was even zeer gezellig. De rest van de Koningsdag achterin de tuin doorgebracht. Er zit weer wat blad aan boom en struiken dus het kon weer.
johanneman
Zeer actief lid

Bericht door johanneman »

Op Koningsdag gaan we steevast naar de Kleedjesmarkt aan de Slinge in Rotterdam Zuid. Uuurtje rijden met de auto bij ons vandaan, maar dat hebben we er graag voor over. We kopen hier gebruikte kleding voor ons en ook voor de kids. en allerlij andere leuke dingen die we tegenkomen. Al jaren kopen we eigenlijk niks nieuws meer, maar alles gebruikt, auto, kleding, fietsen, meubels en noem maar op . Enige nieuwe is voedsel, ondergoed en sokken. Zuid is wel een echte allochtionenwijk geworden, maar daar hebben we geen probleem mee. O ja we ebben ook nog een leuke tent op de kop getikt, en wellicht gaan we daar mee naar Frankrijk, Atlantische kust Bretagne. Hebben wat leuke naaktstranden op het oog daar.
Frivooltje
Super actief lid

Vanochtend met een vriendin naar de Makro geweest. Klein beetje boodschappen gedaan. (paste net in de auto)
Daarna zou zij nog even op bezoek komen. Omdat ik al een aantal keer het idee had dat zij zich ongemakkelijk begon te voelen als ik het over mijn levensteil had vroeg ik haar nu op de man af, of dat zo was. Ik vind het fijn als de regels duidelijk zijn. Dit was absoluut niet zo maar ik moest niet denken dat ik bij haar naakt op de bank kon gaan zitten. Ik zei dat als ik dat zou doen dat dit dan alleen zou gebeuren als zij daar explicit toestemming voor zou geven. Ik wilde wel graag weten hoe zij er over zou denken als ik naakt was als zij bij mij op bezoek kwam en helaas, daar was zij nog niet klaar voor. Oke jammer maar dat heb ik maar te respecteren. (vind ik) Fijne is wel dat ze de wens heeft uitgesproken ooit wel een keer naar het naaktstrand te willen dus wie weet. Uiteindelijk is ze niet op bezoek geweest maar direct na terugkomst weggegaan. (wat mij dan toch weer in verwarring brengt)
Daarna nog even een naturist op bezoek gehad die wat kwam ophalen en die er ook geen moeite mee had aangezien ik toch al naakt was.
Morgen komt een buurman vanuit mijn straat op bezoek. Aan hem heb ik hetzelfde aangegeven dat als hij op bezoek komt met dit weer dat ik dan graag naakt zou willen zijn/blijven. Hij zou daar over nadenken dus ik ben benieuwd. Ook hij had al eerder aangeven ooit naar het naaktstrand te willen maar ook hij is daar nu nog niet klaar voor. Mijn vermoeden is dat hij er minder moeite mee gaat hebben maar we zien wel.
Wast zou het toch fijn zijn als dit ooit 100% normaal was en dat je niet over eieren hoefde te lopen.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Maandag was een emotionele dag, 's ochtends waren de kleinkinderen er die zo levenslustig en blij zijn en het huis laten overstromen van vreugde, 's middags hebben we afscheid moeten nemen van één van de paarden, de merrie van 8 jaar jong had erg last van de achterbenen die begonnen door te zakken en waar ze pijn aan had, ze begon zich steeds meer af te zonderen en was vaak kribbig naar de andere paarden. Ook ging ze vaak liggen wat duid op pijn aan de benen. We hebben haar naar de kliniek gebracht waar we haar hebben laten inslapen, dit was heel erg emotioneel maar we hebben er vrede mee. Ze is heel vredig en zonder protest ingeslapen geen doodstrijd maar berustend. We kregen bij de kliniek alle tijd om afscheid te nemen en complimenten dat we de moed hadden om deze beslissing te nemen.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

PoppeSchuitema schreef: wo 30 apr 2025, 07:38 Maandag was een emotionele dag, 's ochtends waren de kleinkinderen er die zo levenslustig en blij zijn en het huis laten overstromen van vreugde, 's middags hebben we afscheid moeten nemen van één van de paarden, de merrie van 8 jaar jong had erg last van de achterbenen die begonnen door te zakken en waar ze pijn aan had, ze begon zich steeds meer af te zonderen en was vaak kribbig naar de andere paarden. Ook ging ze vaak liggen wat duid op pijn aan de benen. We hebben haar naar de kliniek gebracht waar we haar hebben laten inslapen, dit was heel erg emotioneel maar we hebben er vrede mee. Ze is heel vredig en zonder protest ingeslapen geen doodstrijd maar berustend. We kregen bij de kliniek alle tijd om afscheid te nemen en complimenten dat we de moed hadden om deze beslissing te nemen.
Sterkte Poppe.
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Frivooltje schreef: wo 30 apr 2025, 01:02 Vanochtend met een vriendin naar de Makro geweest. Klein beetje boodschappen gedaan. (paste net in de auto)
Daarna zou zij nog even op bezoek komen. Omdat ik al een aantal keer het idee had dat zij zich ongemakkelijk begon te voelen als ik het over mijn levensteil had vroeg ik haar nu op de man af, of dat zo was. Ik vind het fijn als de regels duidelijk zijn. Dit was absoluut niet zo maar ik moest niet denken dat ik bij haar naakt op de bank kon gaan zitten. Ik zei dat als ik dat zou doen dat dit dan alleen zou gebeuren als zij daar explicit toestemming voor zou geven. Ik wilde wel graag weten hoe zij er over zou denken als ik naakt was als zij bij mij op bezoek kwam en helaas, daar was zij nog niet klaar voor. Oke jammer maar dat heb ik maar te respecteren. (vind ik) Fijne is wel dat ze de wens heeft uitgesproken ooit wel een keer naar het naaktstrand te willen dus wie weet. Uiteindelijk is ze niet op bezoek geweest maar direct na terugkomst weggegaan. (wat mij dan toch weer in verwarring brengt)
Daarna nog even een naturist op bezoek gehad die wat kwam ophalen en die er ook geen moeite mee had aangezien ik toch al naakt was.
Morgen komt een buurman vanuit mijn straat op bezoek. Aan hem heb ik hetzelfde aangegeven dat als hij op bezoek komt met dit weer dat ik dan graag naakt zou willen zijn/blijven. Hij zou daar over nadenken dus ik ben benieuwd. Ook hij had al eerder aangeven ooit naar het naaktstrand te willen maar ook hij is daar nu nog niet klaar voor. Mijn vermoeden is dat hij er minder moeite mee gaat hebben maar we zien wel.
Wast zou het toch fijn zijn als dit ooit 100% normaal was en dat je niet over eieren hoefde te lopen.
Ik denk dat het goed is dat je het bespreekbaar maakt en tegelijk de grenzen van je bezoekers respecteert, Frivooltje. Voor iedereen met enige interesse geldt: het komt wel als je er klaar voor bent. Eerder niet. Of het er daadwerkelijk van komt, hoe lang dat duurt, en wat er voor nodig is, dat is voor ieder mens anders.
Frivooltje
Super actief lid

Gecondoleerd en sterkte Poppe. 8 jaar is toch een lange tijd.
DipZDip schreef: wo 30 apr 2025, 10:21 Ik denk dat het goed is dat je het bespreekbaar maakt en tegelijk de grenzen van je bezoekers respecteert, Frivooltje. Voor iedereen met enige interesse geldt: het komt wel als je er klaar voor bent. Eerder niet. Of het er daadwerkelijk van komt, hoe lang dat duurt, en wat er voor nodig is, dat is voor ieder mens anders.
Mee eens. Omdat ik graag naakt wil zijn betekend niet dat ik geen normen en waarden heb. Je kan het ook aangeven als iemand vraagt of hij/zij langs mag komen, dat dat geen probleem is maar dat jij naakt bent maar dan zou ik echt helemaal geen bezoek meer krijgen en dat is het mij ook niet waard.

De buurman is dus nog geweest en ook hem had ik de keuze gegeven maar helaas, ook hij was er nog niet aan toe maar zat er wel dicht tegen aan. (zijn woorden) Heb uiteindelijk een onderbroek (ik verrek het om Commando te gaan) en een korte broek aangetrokken en dat was oke. Hele gezellige dag gehad en hij heeft zelfs mijn PC van een ergelijke fout ontdaan, dus ikke blij.

Vandaag de thuishulp gehad die ook van mijn levensteil afweet en ook zij gaf aan dat ze mij groot gelijk gaf maar dat ze liever had als ik minimaal een onderbroek of zwembroek aan had. Oke, geen probleem.

We zien het verder wel wat de toekomst brengt. Mijn beste vriend (accepteert mijn levensteil maar heeft zelf niets met naakt en mij ook nog nooit zo gezien) vond het wel raar dat ik graag naakte wilde zijn als de ander gekleed bleef. Tja, liever iedereen naakt (ben niet zo van clothing optional) maar als ik daar rekening mee moest houden dan duurt het misschien nog wel heel erg lang voordat ik mijzelf kan/mag zijn in bijzijn van anderen. En ik leef nu. Wie weet hoe lang ik nog heb.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Hoi poppe, wat sneu. Ik kan me voorstellen dat voor jullie een groot gemis. Sterkte daarmee.

Jos
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Een stukje schrijven van hoe we hier (Ayamonte Spanje) de stroom storing hebben meegemaakt. Beetje vreemd, we waren thuis en hadden niets in de gaten, tot we dit lazen dit op het Nederlandse nieuws. Hier draait alles op de huisaccu met zonnepanelen, en pas als we te kort hebben schakelt het systeem naar het net.

Maandag avond waren we de enige die licht in huis hadden, en dat viel op. Ook van andere Nederlanders in de buurt kreeg ik de vraag hoe wij dat deden, dus ja, een stukje schrijven.

Overigens was het verderop wel donker, maar de meeste horeca ging gewoon, door, dus wel gezellig op straat.
Plaats reactie